Vi söker nu en IT Service Desk Specialist som kommer att ingå i ett engagerat IT-team och leverera högkvalitativ support till användare i en global organisation.

Din huvudsakliga uppgift blir att hantera och lösa inkommande IT-ärenden på ett strukturerat och effektivt sätt. Tjänsten kräver både tekniska färdigheter och ett starkt kundfokus.

I rollen kommer du att ge förstklassig kundservice och support till användare via telefon, e-post och andra kanaler, med fokus på att identifiera och lösa IT-relaterade problem i Microsoft-miljöer. Du kommer att arbeta enligt etablerade IT-supportprocesser och säkerställa att alla ärenden hanteras med hög kvalitet. Dessutom förväntas du arbeta proaktivt, med en god förståelse för verksamhetens kritiska behov. Du kommer också att bidra till den kontinuerliga förbättringen av IT-processer och verktyg, särskilt inom områden som processautomation. Samarbete med andra teammedlemmar är en viktig del av arbetet, och du förväntas bidra till ett positivt och produktivt teamklimat.

Krav:

  • Minst 3 års erfarenhet inom Service Desk och första linjens IT-support.
  • Erfarenhet av att arbeta med IT-supportprocesser och i Microsoft-miljö.
  • Grundläggande förståelse för Microsoft service-programvara och serverhanteringsverktyg.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Kompetenser:

  • Utmärkt kundfokus och ett ”Customer at heart”-sätt att arbeta.
  • Organiserad och strukturerad arbetssätt.
  • Goda problemlösningsförmågor och en flexibel attityd.
  • Teamspelare med förmåga att samarbeta effektivt.

Startdatum: Omgående

Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning.

PASSAR VI DIG?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa? Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

ANSÖKAN

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Adam Westlund (Adam.Westlund@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.