Har du arbetat i en helpdesk i minst 1-2 år, och vill ta nästa kliv i karriären? Då kan vi ha det perfekta uppdraget för dig!
Din vardag:
Vi söker en IT-supporttekniker med erfarenhet till en av våra kunder där du kommer att få arbeta med IT-support mot de anställda – ja du kommer att rädda deras vardag kort och gott!
Du kommer att få arbeta med användarsupport mot anställda där ärendena kommer att variera dagligen. Du kommer att arbeta med teknisk service och problemlösning av olika rang, det kan röra ett lösenordsproblem, installation och felsökning av en dator eller ett ärende rörande en mobil enhet. Du kommer att arbeta remotesupport men även hands on.
Vem är du?
Har du arbetat som 1st linesupport eller onsitetekniker då kan detta vara ett passade nästa steg för dig. Din bakgrund ska innehålla IT-support via telefon, chatt eller/och mail.
Du ska ha en teknisk bakgrund av att ha arbetat med Active Directory, gärna Azure. Du ska ha arbetat med hantering av Configuration Manager/SCCM och Microsoft Intune. Utöver det är du en van support av Microsoft 365 och Microsoft office samt Windowsmiljö och/eller Mac. Du har arbetat med SLA:er och har övergripande koll på ärendehanteringssystem.
ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Anne Eklöf (anne.eklof@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.