Är du en erfaren konsult inom digital kommunikationsutveckling (CX/UX) eller motsvarande.
Vi söker dig som brinner för att skapa smarta, användarvänliga och engagerande digitala upplevelser.

Bakgrund

Utöver de befintliga regionala avdelningar vi har i dag antas att fler medlemmar kommer från kommuner och inom privat sektor liksom andra typer av avdelningar. Det innebär ökade krav på diversifierade kommunikationsinsatser Förväntningarna generellt ökar också att kommunikation och tillgång till information och kunskap ska vara mer personcentrerad och anpassad till individen och dennes behov i stunden, vilket bl a framgår i Livskraftsprojektet. Krav på mätbarhet och måluppfyllelse ökar kontinuerligt.

Nuvarande kommunikativa arbetssätt, den fysiska strukturen och resurser kommer inte vara tillräckliga för att möta behoven. Ytterligare steg för en ökad medlemsorienterad och individualiserad digital kommunikation behöver tas. Ny kompetens i skärningspunkten medlems/kundbeteende och teknik behöver tillföras kansliet för att utveckla en medlemsorienterad digital kommunikationsstruktur anpassad till in- och omvärldsförändringar.

Omställning i denna riktning behöver hållas samman, vara strategisk, pågå kontinuerligt samt förutsätter löpande beslut i organisationen. Därför behöver en roll som digital kommunikationsutvecklare inrättas.

Beskrivning

Driver och utvecklar processer och insatser som utvecklar förbundets digitala struktur plattformar och tjänster för att säkerställa i att nuvarande och framtida medlemmar nås med digital, personifierad/individualisera och målgruppsanpassad kommunikation, kunskap och medlemsnytta.

Leder digitala medlemskommunikativa utvecklingsprojekt från start till slut, inklusive planering, genomförande och uppföljning.

Bidrar med uppdaterad kunskap om de senaste teknologierna och trenderna inom digital utveckling och föreslå förbättringar och nya lösningar

Arbetar nära med marknadsföring, kommunikation och andra intressenter för att säkerställa att digitala lösningar möter organisationens behov
Säkerställer att alla digitala plattformar är användarvänliga och tillgängliga för alla medlemmar.

Kompetenskrav:

  • Minst 3 års erfarenhet av digital utveckling med fokus på medlems/kundkommunikation, gärna inom en medlemsorganisation eller liknande miljö.
  • Dokumenterad erfarenhet av projektledning med goda resultat från digitala utvecklingsprojekt med kund/medlemsfokus.

Utbildning

Exempel

  • Högskoleutbildning med inriktning marknadsföring och eller IT- interaktionsdesign, UX
  • Specialiserade utbildning inom CX Customer experience management, användargenererad digital design eller liknande

Kunskap och erfarenhet

    • Erfarenhet av webbutveckling (HTML, CSS, JavaScript, etc.).
    • Erfarenhet av att arbeta med CMS (t.ex. WordPress, Drupal EpiServer.
    • Förståelse för UX/UI-designprinciper.
    • Erfarenhet av att arbeta med databaser (t.ex. MySQL, PostgreSQL).
    • Dokumenterad Projektledarerfarenhet

Personliga egenskaper 

  • Lätt för att samarbeta och bygga relationer
  • Mod
  • Tydlighet
  • Förmåga att se helheter och samband samt ”tänka utanför boxen” för att åstadkomma kreativa lösningar.
  • Flexibelt och öppet förhållningssätt
  • Stark motivation för uppdraget och engagemang för Vårdförbundets värderingar.

Omfattning: 100%

Språk: Svenska

Vänligen ansök snarast med:

– Ditt uppdaterade CV

– Timpris (inkl. omkostnader)

– Tillgänglighetsdatum

– En kort motivering varför du är lämplig uppdraget.