Vill du spela en central roll i att säkerställa att våra system fungerar effektivt och smidigt för hela organisationen? Har du erfarenhet av systemförvaltning och ett driv att utveckla och anpassa IT-lösningar efter verksamhetens behov? Då kan rollen som Systemförvaltare hos Partillebo/Partille Energi vara något för dig!
Din vardag:
Som systemförvaltare kommer du ha en nyckelroll där du ansvarar för förvaltning och utveckling av två affärsstödjande verksamhetssystem. Du kommer att arbeta i en verksamhetsnära roll och se till att systemen fungerar och används optimalt för verksamhetens behov. Vidare driver du förändrings- och förbättringsarbete för systemen och är kontaktperson mot externa systemleverantörer. Du deltar i planering kring aktiviteter i systemen baserat på verksamhetens budget och mål.
Du kommer att:
- Skapa och hålla systemdokumentation samt användarinstruktioner uppdaterade
- Följa verksamhetens behov och kundönskemål för att säkra ett användarvänligt system
- Ansvara för support och utbildning för superusers och användare
- Ansvara för och driva felanmälningar samt hålla löpande kontakt med leverantörer för att följa upp problem och lösningar
- Ansvara för livscykelhantering av system och programvara
- Säkerställa att alla aktiviteter relaterade till informationssäkerhet, såsom riskanalys, informationsklassning och kontinuitetsplanering, genomförs och dokumenteras korrekt
- Arbeta aktivt med att utveckla och förbättra befintliga rutiner, och vid behov skapa nya
Vem är du?
Vi söker dig som har en känsla för service, struktur och är ansvarstagande. Vidare har du ett analytiskt förhållningssätt och gillar att lösa problem. Vi tror att du trivs med att driva förbättring, att arbeta självständigt och ha kontakt med många olika intressenter.
Vi ser att du har:
- Ett par års arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning samt arbete nära IT-leverantörer
- God förståelse för informationssäkerhet och tillämpning av säkerhetsrutiner ex NIS och GDPR
- Obehindrade kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift
Om Partillebo och Partille Energi
Partillebo och Partille Energi är två kommunägda bolag i Parthaellakoncernen. Tillsammans är vi ett 100-tal medarbetare som arbetar för att utveckla Partille kommun.
Partillebo förvaltar och utvecklar 4 000 lägenheter och 250 000 kvadratmeter lokaler. Vi erbjuder hållbara miljöer utifrån våra värdeord – trygga, effektiva och serviceinriktade.
Partille Energi tillhandahåller fjärrvärme och elnät i kommunen. Genom enkelhet, personlig service och ett starkt samhällsengagemang bidrar vi till att stärka kundernas och Partilles konkurrenskraft.
Vad Partillebo och Partille Energi har att erbjuda
Hos oss blir du en del av en platt organisation med korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av en familjär stämning. Du erbjuds en positiv och välkomnande arbetsplats där engagemanget är avgörande.
Partillebo och Partille Energi har kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag. Vi sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jacob Elmeljung; jacob.elmeljung@wiseit.se.
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.
Vi arbetar med löpande urval av kandidater och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!