Om rollen
Vill du utvecklas inom IT och ta ansvar för att samordna teknisk support i en dynamisk och växande verksamhet? Som Supporttekniker med Koordineringsansvar kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med att ge högkvalitativ support till en av våra kunder. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar för att förbättra och effektivisera IT-leveransen till användarna.

Du kommer att ingå i en supportfunktion som tillsammans med IT-specialister säkerställer att verksamhetens IT-miljö är stabil och effektiv. I din roll kommer du att hantera tekniska utmaningar samtidigt som du har ett övergripande ansvar för att samordna och leda det dagliga supportarbetet i samarbete med teamet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Ge teknisk support till användare via telefon, e-post och på plats.
  • Felsöka och installera datorer, programvara och mobila enheter.
  • Hantera Active Directory och andra ärendehanteringssystem.
  • Samordna och organisera supportteamets arbetsuppgifter för effektiv problemlösning.
  • Ansvara för installation, konfiguration och leverans av IT-utrustning.

Vi söker dig som:

  • Har flerårig erfarenhet av teknisk support och servicedesk.
  • Är van vid felsökning, installationer och hantering av mobila enheter.
  • Har god administrativ förmåga och dokumenterar arbetet noggrant.
  • Är strukturerad, pedagogisk och har lätt för att samarbeta.
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift.

Erfarenhet från arbete i komplexa IT-miljöer eller större organisationer är meriterande.

Vi erbjuder dig:


Som konsult hos Wise IT får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och bidra till våra kunders framgång. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du får ansvar och möjlighet att växa i din roll som Supporttekniker med Koordineringsansvar.