IT Support & Operations
Rekrytering och konsulter inom IT-support, infrastruktur, systemadministration, molntjänster och IT-drift.
Vi vill minska klivet in till IT-branschen
Det blir allt svårare att hitta personer till IT-supporten. Inom loppet av några år kommer det att saknas så mycket som 6700 personer på Sveriges servicedeskar runt om i landet. Visst är det en skrämmande siffra? Hela IT-branschen skriker efter kompetens och med den efterfrågan som finns har arbetsmarknaden förändrats. Det är kandidaterna som styr och ställer villkoren idag. Vi träffar ständigt servicedeskchefer som vittnar om löner som trissats upp, en högre personalomsättning och svårigheter att göra sin servicedesk så pass attraktiv att människor söker sig till den och vill stanna kvar.
Vi är övertygade om att vi tillsammans med våra kunder kan göra en viktig insats för att göra något åt kompetensbristen! Vill du vara med?
Det är ingen nyhet att det finns en stor kompetensbrist inom support och servicedesk idag. Därför tycker vi att det är helt galet att klivet in till IT-branschen är så stort som det är. Det finns många människor som har rätt förutsättningar och driv för att kliva in i rollen som supporttekniker. Men de hindras allt för ofta av brist på erfarenhet och utbildning. Vi vill inte gå miste om potential! Därför är Tech Agent Program vårt första steg mot en lösning på problemet. Vår största utbildningssatsning någonsin.
När Emelie Granbom klev in i rollen som Support & Tech Operations Manager på Visual Art var det med uppdraget […]
Våra blivande Tech Agents går igenom en tuff urvalsprocess och blir uttagna till programmet.
Våra Tech Agents blir anställda som konsulter hos oss efter sin examen.
Våra Tech Agents är redo att gå ut som konsulter på uppdrag hos dig som kund.
”Med en tekniker som gått Tech Agent programmet hos Wise IT så vet man att man få en medarbetare som är klippt och skuren att leverera från första dagen. Genom programmet erbjuder Wise IT tekniker som är väl anpassade att leverera modern och förstklassig support. Att ta in en tekniker från Wise IT som gått Tech Agent programmet sparar tid då de redan har hög förståelse för många av de system och verktyg som vi och våra kunder använder.”
Jens Lindevår Visolit
Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. För att finansiera detta kommer konsulterna vara låsta i sin anställning hos oss under en viss period. Vi förhandlar om specifika villkor som pris och övergångstid med dig som är intresserad i person.
Vill du få inbjudningar till spännande frukostseminarium, events och träffa andra chefer inom help- och servicedesk? Anmäl dig till vårt nätverk!
Tech Agent Program är en fullspäckad utbildning på fyra veckor för blivande supporttekniker med potential. Vi fokuserar främst på personer som har rätt personlighet men behöver komplettera med teknisk kompetens. Det kan till exempel vara en person som jobbat inom service i flera år och som nu vill byta bransch.
Den här intensivutbildningen driver vi i samarbete med Lexicon it- proffs. Programmet innehåller grundläggande teknik, hur man arbetar i ärendehanteringssystem samt utbildning om kundkommunikation och service.
Tech agent program 2024 är ett modernt program, där vi blandar klassrumsundervisning med självstudiemoduler. Våra studenter kommer arbeta i CompTIA A+ E-learning kurs som inkluderar två övningscertifieringar.
Vårt utbildningsmaterial består av lärarledd undervisning, inspelade föreläsningar, tester och laborationer, allt samlat i online plattformen. Våra studenter har under utbildningen tillgång till att studera tillsammans med gruppen i våra fina lokaler på Linnégatan 87 i Stockholm. Utbildningen är även certifieringsförberedande, vilket ger dig en konkurrensfördel i en bransch som ständigt förändras. Vi tror på att skapa en positiv och inkluderande miljö för våra elever, där alla känner sig bekväma att ställa frågor och dela sina idéer.
Vi samarbetar med Lexicon it- proffs, som är en erfaren utbildningsaktör.
Utbildningen består av en mix av lärarledda utbildningspass, digitalt eller på plats, samt delar där det krävs självstudier. Hela tiden med stöd från dedikerad och erfaren lärare, oss på Wise IT samt övriga studenter. Programmet innehåller grundläggande teknik, hur man arbetar i ärendehanteringssystem samt utbildning om kundkommunikation och service. Utbildningen innehåller följande moduler:
Meya Torun jobbar som avdelningschef för IT-supporten på Axfood IT, 2019 tog hon in en Tech Agent. Här delar hon […]
Anne Eklöf
Stockholm
Göteborg
Malmö
Helsingfors
Är du kandidat och söker nytt jobb? Connecta med oss här!
Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Privacy Policy.